O przedszkolu
Nasze przedszkole mieści się w nowoczesnym budynku przy ulicy Cichej w Kępnie. Zajmujemy tam 7 sal, gdzie bawią i uczą się dzieci. Przedszkole otoczone jest placem zabaw, wyposażonym w atrakcyjne i bezpieczne urządzenia, oraz ogrodem, w którym znajduje się ścieżka polisensoryczna, pozwalająca dzieciom doświadczać świat wieloma zmysłami. Zajmujemy również jeden oddział przy ulicy Przemysłowej.
Dzieci korzystają z takich posiłków jak: śniadanie, drugie śniadanie (owoc), obiad, podwieczorek, a oferowane menu jest zgodne z normami żywieniowymi, bogate w owoce i warzywa. Przedszkolaki mają możliwość uczestniczenia nieodpłatnie w zajęciach dodatkowych:
- angielskiem
- rytmice
- religii
W przedszkolu prowadzone są również zajęcia:
- korekcyjno- kompensacyjne,
- logopedyczne,
- biofeedback,
- emocjonalno-społeczne,
- sensoryczne,
- rewalidacyjne.
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra, która stwarza dzieciom optymalne warunki do rozwoju przy wykorzystaniu różnorodnych form i metod otwartego stylu pracy. W pracy z dziećmi nauczyciele wykorzystują wiele pomocy dydaktycznych, stosując nowatorskie metody pracy realizują wybrany program dydaktyczno-wychowawczy, pozwalający na dobre przygotowanie przedszkolaków do podjęcia nauki w szkole.
Celem przedszkola jest:
- wspomaganie rozwoju dzieci, kształtowanie czynności intelektualnych i manualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach oraz rozwijanie uzdolnień dzieci;
- wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co dobre i co złe, potrafiły zgodnie bawić się i uczyć, kulturalnie zwracać się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodniejszego znoszenia stresów i porażek;
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w relacjach z dziećmi i dorosłymi;
- troska o zdrowie dzieci, ich rozwój fizyczny oraz sprawność ruchową, aby chciały i mogły uczestniczyć w zabawach, grach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, a także rozwijanie u dzieci umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej: do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w szkolnym kształceniu;
- wspomaganie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych.